Bila Bajet Bulanan Tak Cukup!

Dengan nama Allah, Maha Pemurah, Lagi Maha Mengasihani

Bulan ni, terasa betul duit kurang. Rupanya ada 2 sumber kewangan mengalami masalah. Syukur saya masih ada 2 pendapatan tetap.

Bukan masalah tu je,  ditambah pula kereta minta tukar tayar, minta tukar steering rack. Al-maklumlah, umur dah 11 tahun. Minta dibelai dan disayangi pula. Terbang dalam RM1.2K.

Maka, terpaksalah pecah salah satu tabung online (kecemasan).

Inilah kelebihan menyimpan duit di tabung online. Entrinya ada di SINI. Tak perlu nak meminjam pada adik-beradik, saudara-mara atau kawan-kawan. Cukuplah kita susah sendiri tanpa kacau duit orang lain.

Alhamdulillah, tak pernah berhutang dengan orang melainkan dengan bankπŸ˜…

Sharhanah

4 comments:

  1. Semoga dipermudahkan urusan.. begitulah kan kdg² mmg kita xnak menyusahkan org lain biarlah bersusah² sendiri korek sana korek sini

    ReplyDelete
  2. pernah rasa beberapa bulan lepas...pindah rumah, adik bernikah, anak nak masuk sekolah, dapat pulak tawaran ke SBP, kereta tiba2 buat hal. Allahhhhh memang bukan rasa nak nagis...memang nangis sungguh2 masa berdoa mohon Allah percukupkan apa yang masih ada.

    Alhamdulillah...agak sesak tapi kami berjaya hadapi.

    ReplyDelete

⚠️πƒπ’π¬πœπ₯𝐚𝐒𝐦𝐞𝐫 Semua komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata kesat dan maki hamun tidak akan disiarkan. Harap maklum, terima kasih.

Featured Post πŸ₯•

Cantiknya Turkiye!

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah dan Maha Penyayang Hampir 2 bulan trip ke Turkiye menjadi kenangan. Saya masih tidak dapat menghabiskan ...