Baru Dapat Beli Kad Touch N Go Dinaiktaraf Dengan NFC

Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Lamaaaaaaa sangat saya tunggu kad Touch n Go ni tau. Ke Kl Sentral, ke pejabatnya di Bangsar South... Jawapan sama yang diterima, SOLD OUT.

Nak beli dekat TNG eWallet pun asyik habis. Apa masalah ntah. Saya pun dah tak kisah sangat sebab dah pakai RFID. Cuma geram time nak ambil anak di Temerloh. Ada 1 tol yang masih belum ada RFID. Mau tak mau, kena top up di kaunter juga Mykad saya tu.

Minggu lepas, waktu nak reload eWallet tu... Saya perasan ada lambang "Buy" dekat TNG Card. Saya cuba lah menekan. Ya, dah available. 

Jadinya, saya pun membeli lah. Harga kad RM10 ditambah caj penghantaran RM4.90. Ingat saya dah merajuk.

Tapi bila dah fikir tol yang masih belum ada RFID tu, terus pejam mata, dan menekan untuk membeli. Saya sangat tak suka benda remeh-remeh ni bila nak keluar berjalan. Hidup di Lembah Klang ni, mana-mana pun ada tol. Tapi kebanyakan di sini dah ada laluan RFID.

Lagipun nak naik MRT/LRT, nak parking pun masih kena ada kad TNG ni haaa.. Masih berkira-kira lagi nak beli ke tak. Akhirnya, beli je la.

"Buy" terus tekan sebab nak sangat kan

Saya order, dalam 2 hari je kad ini dah sampai ke rumah. Mudah sungguh nak top up. Tak perlu lagi nak ke mana-mana kaunter. Suka hati nak top up bila atau di mana-mana je.

Kadnya ada di dalam

Kad ni dah macam kurang zat. Kad debit BigPay & MAE sangatlah cantik

Langkah demi langkah disediakan. Memang senang nak top up. Sentuh kad di bahagian belakang telefon je.

Mudah kan??? Semua mudah kalau berduitπŸ˜†

Sharhanah 

6 comments:

⚠️πƒπ’π¬πœπ₯𝐚𝐒𝐦𝐞𝐫 Semua komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata kesat dan maki hamun tidak akan disiarkan. Harap maklum, terima kasih.

Featured Post πŸ₯•

Cantiknya Turkiye!

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah dan Maha Penyayang Hampir 2 bulan trip ke Turkiye menjadi kenangan. Saya masih tidak dapat menghabiskan ...