Kiko, si anak kucing


Minggu lepas, tetiba anak kucing ntah datang dari mana bermain-main dengan budak-budak depan rumah. Minggu sebelum tu, anak kucing terbiar jiran bawa balik. Kurus kering anak kucing tu. Esoknya dah mati pula. 

Last saya  ada kucing masa di bangku sekolah rendah. Namanya "Moning". Mati lepas ayah balik daripada solat Jumaat, depan mata saya pula. Punyalah sedih. Sejak tu, saya dah takde kucing kesayangan. Yang ada kucing jiran yang suka datang rumah. Namanya "Grey" sebab bulu dia kelabu.

Anak kucing ni, takde pula jiran-jiran war-warkan pasal kehilangan. Kalau ada, dah tentu masuk iklan dalam group Whatsapp taman. Saya rasa ni anak kucing jalanan yang tersesat, mungkin.

Aktif dan sihat dia. Alhamdulillah. Saya  panggil dia dengan nama KIKO. Ntah, Saya  suka nama tu. Pada mulanya, anak-anak sering tersasul panggil nama Choki... Ekeke... Sempena nama eskrem kah???

Insha-Allah, selagi mampu... Kami akan jaga KIKO yang dah jadi sebahagian daripada keluarga kami ini dengan sebaik-baiknya. Syukur juga, rezeki semakin bertambah. Berikan ilmu dalam menjaganya. Risau, takut kami  kalau tak pandai jaga. 

Welcome to our family!

Sharhanah 

No comments:

Post a Comment

⚠️πƒπ’π¬πœπ₯𝐚𝐒𝐦𝐞𝐫 Semua komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata kesat dan maki hamun tidak akan disiarkan. Harap maklum, terima kasih.

Featured Post πŸ₯•

Cantiknya Turkiye!

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah dan Maha Penyayang Hampir 2 bulan trip ke Turkiye menjadi kenangan. Saya masih tidak dapat menghabiskan ...