Friday, October 22, 2021

Belajar melukis dengan menggunakan Ibis Paint


 Assalammualaikum,

Salam Jumaat. Hari ini belajar menekap gambar menggunakan aplikasi Ibis Paint. Belum pandai nak melukis lagi,  tapi faham lah penggunaan “layer”. Belajar pun anak yang bantu. Nak betul-betul belajar, kena ambil masa. Bila dah tua macam ni, rasa lambat nak faham, al-maklumlah … banyak benda nak difikir.

Dulu memang minat sangat nak melukis, sekarang dah takde masa.. sibuk dengan urusan rumah tangga dan perniagaan kecil ku di rumah. Sekarang ni biarlah anak-anak yang menyambung minat maknya ini. Maknya pantau pun dah okey kan.

Esok, hujung minggu… aku macam biasalah, duduk rumah dengan anak-anak memandangkan bapanya bekerja. Ramai yang dah merentas negeri balik kampung dan ada yang pergi bercuti. Kami? Insha-Allah, bulan Disember nanti baru nak balik kampung. Jumpa lagi next entry ya!

Sharhanah

No comments:

Post a Comment