Ice skating di Putrajaya




Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Cuti sekolah yang lalu bawa anak-anak ke Icescape di Tingkat 1, IOI City Mall Putrajaya. Inilah adalah pengalaman pertama kali bagi anak-anak saya. Alhamdulillah, ada basic main rollerblade, maka... Mudahlah mereka meluncur di atas ais.

Oh ya, bayaran adalah RM35/pax. RM5, kalau nak masuk dan tak nak main. Saya masuk sekejap sebab nak tumpang solat, lepas tu saya tinggalkan mereka untuk membeli keperluan dapur di pasaraya Lotus's berdekatan. 

Lepas membeli-belah dan hampir Maghrib, saya ambil anak-anak untuk pulang dan sempat singgah di surau mall untuk menunaikan solat Maghrib.

Seronok anak-anak bila kita bawa diorang berjalan. Selalunya duduk rumah je. Itu pun si bongsu tak puas, ajak datang lagi. Yer la nakkkk, tunggu hasil jualan aiskrim Malaysia kita banyak nanti, kita datang lagi yerr...

Iceberg di Greenland semakin mencair. Pusat peranginan ski ditutup. Semuanya akibat daripada pemanasan global. Eh, si kecik tu faham ke tak?

Sharhanah

2 comments:

  1. Sure sejuk tuuu.... kalau uncel tak tahan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak tak reti sejuk, lagi-lagi kalau bermain. Kita yang tengok sejukπŸ˜„

      Delete

⚠️πƒπ’π¬πœπ₯𝐚𝐒𝐦𝐞𝐫 Semua komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata kesat dan maki hamun tidak akan disiarkan. Harap maklum, terima kasih.

Featured Post πŸ₯•

Cantiknya Turkiye!

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah dan Maha Penyayang Hampir 2 bulan trip ke Turkiye menjadi kenangan. Saya masih tidak dapat menghabiskan ...