Restock Ketupat Palas Utara

Alhamdulillah, stok ketupat daun palas telah mendarat. Jauh dia mai. Dari Penang nuuu. Kali ini saya ambil lebih sikit untuk persediaan Hari Raya. Semuanya dibuat oleh kakak sulung. Dia memang pandai bab membalut ketupat. Tidak seperti adiknya, gagal sehingga ke sudahπŸ˜…

Saya menjual pada jiran-jiran dan juga di platform online. Sebenarnya saya baru bermula berniaga ketupat ni. Orang kata test market jer pun. Tak sangka, ada permintaan. Siap ada yang ulang beli.

Ketupat palas utara frozen

Kakak-kakak saya yang 6 orang tu, majoriti pandai memasak. Sayangnya, mereka tak pandai nak pasarkan. Saya jer yang tak pandai masak. Tapi bolehlah tolong pasarkan. Sebab tu saya ambil inisiatif untuk menjual ketupat ini di lembah Klang. Lagipun kakak sulung saya dah bersemangat nak kumpul duit berniaga ni untuk menunaikan umrah. Niat yang baik. Moga impian kakak tercapai.

Kepada penggemar ketupat palas original mai daripada utara nuuu, boleh hubungi saya untuk dapatkannya. Makan dengan rendang atau serunding memang sesuai sangatlah. Tak payah tunggu musim perayaan, ketupat palas ni available sepanjang tahun. Insha-Allah.

Sharhanah (Adik yang baik)

2 comments:

⚠️πƒπ’π¬πœπ₯𝐚𝐒𝐦𝐞𝐫 Semua komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata kesat dan maki hamun tidak akan disiarkan. Harap maklum, terima kasih.

Featured Post πŸ₯•

Cantiknya Turkiye!

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah dan Maha Penyayang Hampir 2 bulan trip ke Turkiye menjadi kenangan. Saya masih tidak dapat menghabiskan ...