CETAK TERUS DARIPADA MESIN PENCETAK (PRINTER)

Dengan nama Allah, Maha Pemurah, Lagi Maha Mengasihani 

Baru-baru ini saya perlu mencetak borang untuk kemasukan anak ke Darjah Satu. Gelabah sebab dua-dua komputer di rumah tak boleh guna.

Membebel jugalah saya pun. Kebetulan urgent nak cetak Shopee AWB juga.

Printer Canon E410 pula tak support wireless. Kalau support senanglah. Maka saya terpaksalah guna android smartphone anak saya.

Oh ya, untuk mencetak pada printer tanpa wifi, saya perlukan OTG adapter cable. Sambungkan dari smartphone ke printer.

Install dulu aplikasi NokoPrint di Google Play. Nak setting tu, kena pilih jenis printer tu betul-betul. Macam saya, kena pilih canon>Pixma>E410.

Lepas tu, pilih dokumen apa yg nak dicetak, set saiz kertas dan bilangan.

Tekan "print"

Alhamdulillah... Selesai masalah.

Sharhanah

No comments:

Post a Comment

⚠️๐ƒ๐ข๐ฌ๐œ๐ฅ๐š๐ข๐ฆ๐ž๐ซ Semua komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata kesat dan maki hamun tidak akan disiarkan. Harap maklum, terima kasih.

Featured Post ๐Ÿฅ•

Cantiknya Turkiye!

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah dan Maha Penyayang Hampir 2 bulan trip ke Turkiye menjadi kenangan. Saya masih tidak dapat menghabiskan ...