Jaga Satu Dapat Lima

Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Anak bongsu selalu bagi makan dekat sekor kucing jalanan ni. Entah dari mana dia datang. Sejak kehilangan Kiko hampir setahun, merayu-rayu si anak ni nak bela kucing lagi. Rindu gamaknya.

Saya hanya beli makanan dan kucing melepak di luar. 3 bulan macam tu, nampak gemuk pula kucing ni. Asyik curi masuk ke dalam rumah. Dia tido dengan kakak. Tak tidur pula dengan si bongsu. Kami namakan "Keyyah". Selalu kena bawa tidur luar rumah.

8.8 terkejut bila Keyyah beranak dalam almari luar. Patutlah dia asyik cari tempat. Nak halau tak tergamak. Duduklah dia dalam tu selama 5 hari.

Kali ni, Keyyah bawa masuk anak-anak ke dalam bilik saya. Chewah diaaa... Kemain pilih bilik paling besarπŸ˜‚. At last, saya belikan sangkar.

Empat ekor anak kucing Keyyah sedang tidur

Moga dimudahkan urusan dan kebajikan anak-anak kucing Keyyah terjaga.

Sharhanah

4 comments:

  1. Gemuk dan sihat nampaknya tu...
    Sy pula tak tau kenapa kucing kami asyik mati je baby2-nya :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pernah hadapi... Kucing muda belakang rumah. Asal beranak je, majoritinya anak2nya mati. Rupanya ibu kucing tak jaga. Anak2 nak menyusu, ditinggalkan sebab nak ikut kucing jantan. Jiran saya ambil jaga anak2nya. Alhamdulillah, sihat dan dah besar pun. Ibu kucing pun tak kenal anak2nyaπŸ˜…

      Delete

⚠️πƒπ’π¬πœπ₯𝐚𝐒𝐦𝐞𝐫 Semua komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata kesat dan maki hamun tidak akan disiarkan. Harap maklum, terima kasih.

Featured Post πŸ₯•

Cantiknya Turkiye!

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah dan Maha Penyayang Hampir 2 bulan trip ke Turkiye menjadi kenangan. Saya masih tidak dapat menghabiskan ...