Menangislah... kerana ia meredakan kesedihan. Ia adalah normal!

Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Menangis adalah satu respon biasa seseorang manusia apabila berhadapan dengan situasi beremosi seperti sedih, gembira, marah dan ketakutan.

Bukan mudah untuk berlakon menangis dihadapan orang ramai. Menangis di hadapan orang lain boleh membantu mengeratkan hubungan dengan mereka, kerana ia menunjukkan kepercayaan.

Menangis juga adalah cara untuk baik bagi melepaskan emosi yang terpendam, yang dapat membantu seseorang memahami dan mengatur perasaan mereka dengan lebih baik.

Selepas tangisan, akan muncul senyuman kebahagiaan kerana ia juga merangsang pengeluaran endorfin, yang dikenali sebagai “hormon bahagia,” dan boleh meningkatkan mood seseorang.

Sumber: PHM




No comments:

Post a Comment

⚠️πƒπ’π¬πœπ₯𝐚𝐒𝐦𝐞𝐫 Semua komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata kesat dan maki hamun tidak akan disiarkan. Harap maklum, terima kasih.

Featured Post πŸ₯•

Balik kampung? Anak-anak Saya Yang Paling Teruja!

Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang Hampir 20 tahun saya meninggalkan kampung. Dalam setahun, boleh kira dengan jari sa...