Tambah Barang Kiko

Assalammualaikum, 

Update pasal Kiko lagi. Hahaha, dah macam blog kucing pula. 

Alkisahnya, aku bukan pandai pun nak memelihara kucing. Last ada kucing masa aku sekolah rendah. Itu pun kucing kampung. Gaul nasi dengan lauk pun, kucing boleh makan habis. Tak macam kucing sekarang, bagi nasi terus larik.

Tadi aku ke Kuala Lumpur atas sedikit urusan. Dapat rezeki lebih, beli la sikit untuk Kiko. Lagi pula anak pesan suruh beli penapis untuk mudahkan pembuangan najis Kiko. Sempat bapaknya grab makanan kesukaan Kiko dan mainan untuk dia. Happy la budak tu dapat mainanπŸ˜‚


Semoga anak-anak happy melayan Kiko ni sesambil belajar sayangkan haiwan. Banyak perkara yang mereka boleh belajar. Contoh belajar rasa tanggungjawab, belajar menguruskan masa, belajar jaga kebersihan dan paling penting semangat kerjasama adik-beradik menjaga kucing kesayangan Rasulullah ni. Suatu hari nanti mereka akan mengadaptasi dalam kehidupan mereka bila aku sudah tiada.

Sharhanah

4 comments:

  1. kat rumah ni pun ada 2 ekor kucing yang dipungut berhampiran pasar. sekarang dah gemuk dan manja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak kucing ni pun datang entah dari mana... Kesian pula kalau dibiarkan..risau kang kena langgar ke, mati kelaparan ke.. Hish.. Tak sanggup saya.

      Delete
  2. Syu pun bela kucing jugak. Tapi dah besar panjang dahπŸ˜…πŸ’•.

    ReplyDelete

⚠️πƒπ’π¬πœπ₯𝐚𝐒𝐦𝐞𝐫 Semua komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata kesat dan maki hamun tidak akan disiarkan. Harap maklum, terima kasih.

Featured Post πŸ₯•

Naik Bas Sepanjang Berada di Turkiye

Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang Memandangkan mod perjalanan sepanjang berada di Turkiye menggunakan bas persiaran...