Kiko menjerit!

 

Assalamualaikum,

Tadi santai-santai di ruang tamu, dengar bunyi kucing menjerit kuat. Waktu tu suami nak pergi keje. Aku ingat kucing Oren bergaduh nak merebut awek. Rupanya suara Kiko. Ya, Allah! Terus aku rasa seram sejuk. 

Suami keluar daripada kereta cari Kiko. Rupanya Kiko lari lepas dia kena langgar. Aku tak pasti, teruk ke tidak. Kiko lari masuk bawah kereta jiran. Dia takut. Suami panggil Kiko, tapi Kiko taknak dekat. Suami rangkul Kiko, takde kesan luka atau berdarah. Suami bawa masuk rumah. Kiko lari masuk bilik anak. Dia menyorok bawah katil. Aku nampak dia jalan macam sedikit lain. Huhuhu..risaunya!

Kami semua ikut Kiko. Kiko taknak keluar daripada bawah katil tu. Suami panggil Kiko... Kiko kelihatan sangat takut. Suami angkat dan periksa kaki Kiko. Takde patah. Aku duk ingat mesti terseliuh. Kiko duduk dalam bilik anak. Dia tidur situ sampai tak nak keluar. Aku dah rasa sedih sampai sekarang entri ini dikarang.


Aku harap Kiko okeylah. Cian dia. Aku berjam tengok perkembangannya. Dia tidur jer. Sesekali menggeliat. Anak bongsu aku pun menunggu sambil melukis. Dia cukup sayangkan Kiko. Kiko pun dah jadi kucing kesayangan anak-anak jiran. Asal datang sini, mesti panggil Kiko.


Contengan anak bongsu


Harap Kiko cepat pulih dan aktif seperti sediakala. Doakan.

Sharhanah

Comments

Popular Posts