Demi Masa Depan


Assalamualaikum,

Sekarang asal petang jer hujan,  rezeki FP agak kurang. Syukur juga jiran-jiran dan cikgu-cikgu ada yang order karipap pusing. Yer la, makan hujan-hujan sedap kot. Hehehe. Kadang ingat eskrem tak laku, rupanya ada jer yang beli.

Rezeki tu biar Allah yang aturkan. Kita sebagai hamba -Nya, berusaha dan berdoa. Bersyukur dengan apa yang diperoleh. Insha-Allah, Allah tambah lagi.

Aku pula nak mengarang blog. Banyak benda nak taip. At last, satu benda pun tak jadi. Masih dalam draft. Betullah, dulu masa keje, idea melimpah ruah.. Asal ada masa terluang, jari jemari aku bebas menari atas papan kekunci. Chewah. Sekarang blurr. 

Sabtu lepas aku ke Temerloh, Pahang. Antar anak ke-2 balik asrama. Dia dah lewat seminggu daftar masuk disebabkan selsema dan batuk yang ringan. Aku tak berani nak hantar waktu tu... Kang tak pasal-pasal kena balik. Rugi masa, tenaga dan wang. So, aku hantar minggu lepas tu. Alhamdulillah... Dia pun dah sihat betul waktu tu. 

Kali ni, hantar memang pas beg jer. Ibu bapa tidak dibenarkan masuk. Insha-Allah, semoga anak ke-2 ni baik-baik sahaja di asrama, dapat timba ilmu yang bermanfaat dan menjadi insan yang berjaya dunia dan akhirat.

Next week, 3 orang anak di rumah semua pergi sekolah. Abahnya keje. Tinggal aku dan Kiko.

Sekian.

Sharhanah

No comments:

Post a Comment

⚠️πƒπ’π¬πœπ₯𝐚𝐒𝐦𝐞𝐫 Semua komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata kesat dan maki hamun tidak akan disiarkan. Harap maklum, terima kasih.

Featured Post πŸ₯•

Cantiknya Turkiye!

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah dan Maha Penyayang Hampir 2 bulan trip ke Turkiye menjadi kenangan. Saya masih tidak dapat menghabiskan ...