Memaafkan Sebelum Tidur Untuk Ketenangan Hati

Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Saya ajar anak-anak sebelum tidur, mereka perlu salam untuk meminta maaf. Dah jadi rutin harian. Sangat betul, memaafkan hati lebih tenang, walhal... siang tadi mak dah jadi singa!

Memaafkan bukanlah tanda kelemahan, tetapi tanda kekuatan. Dengan memaafkan, kita membebaskan diri dari beban emosi dan memberi ruang untuk ketenangan dan kedamaian.

Setiap malam sebelum tidur, ambil masa sejenak untuk memaafkan orang yang mungkin telah menyakiti hati kita hari ini. 

Dengan memaafkan, kita membebaskan diri dari beban emosi dan memberi ruang untuk ketenangan dan kedamaian. Jangan lupa untuk maafkan diri sendiri juga jika ada kesilapan yang dilakukan.

Tidur dengan hati yang tenang juga adalah kunci kepada tidur yang lebih nyenyak dan bangun dengan semangat yang baru untuk menghadapi hari esok!

Saya maafkan awak sebelum saya terlelap.

Sharhanah




No comments:

Post a Comment

⚠️πƒπ’π¬πœπ₯𝐚𝐒𝐦𝐞𝐫 Semua komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata kesat dan maki hamun tidak akan disiarkan. Harap maklum, terima kasih.

Featured Post πŸ₯•

Balik kampung? Anak-anak Saya Yang Paling Teruja!

Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang Hampir 20 tahun saya meninggalkan kampung. Dalam setahun, boleh kira dengan jari sa...