WFH: Orang Yang Memudahkan Kerja Kita, Resign Pula.

Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Gambar sekadar hiasan

Alhamdulillah, kerja dah semakin banyak dan sibuk. Kalau takde keje, boring pulak kan? Macam makan gaji buta rasanya. Lepas raya dah banyak pertanyaan yang masuk dan perlu buat sebutharga. Jenuh menjawab satu-satu.

Kerja saya duduk di tengah-tengah. Antara pihak pengurusan, pihak operasi dan pelanggan. Boleh agak bebannya macam mana?πŸ˜…

Masalah sekarang, tempat rujukan bahagian operasi saya dah resign. Huhuhu. Kalau ada dia, saya tanya soalan jawapan yang diterima padat dan tepat. Lelaki kan... Senang saya nak bagi jawapan pada customer untuk benda yang saya tak tahu di bahagian tersebut.

Bila mesej dengan bos pompuan, mak aiiii... berjela-jela dia bagi. Pointnya mana??? Di hujung nuuu... Penat daku cari. 

Syukurlah bos saya adalah lelaki. Kami memang jarang jumpa. Last jumpa hari tu pun, ada meeting penting bersama bos-bos dan staf-staf. Jarang juga buat Google Meet. Kiranya, 2,3 kali setahun je berjumpa. Maknanya, kami hanya menggunakan aplikasi WhatsApp untuk berhubung. Teramat pentinglah hantar mesej dengan padat, tepat dan senang faham. Bos pun bekerjaya juga. Kiranya, company ni hanya untuk side income diorang je pun.

Kadang bos bagi arahan thru WA, saya tetiba blur. Ayat dia advance sangat. Jenuh loading kepala otak ni. Macam ni lah kalau bekerja dengan "ex best student" ni kot. Hantar WA, memang lambat dia reply sebab dia pun bekerja.

Nak tak nak, saya kena la tunggu bos reply. Dalam kerja ni memang kena banyakkkk sabarrrr.

Kerja dengan lelaki ni senang. Tanya 1, 1 dia jawab dengan tepat. Takde la meleret-leret macam pompuan. Sebab tu saya masih boleh bekerja dengan company ni. Selagi tak sakit kepala, selagi tak serabut dan selagi bagi arahan di bawah bidang saya, Insha-Allah, saya boleh kekal relevan memberi khidmat sehingga ke usia pencen saya. Chewah!

Sama juga bila mesej teks dengan customer. Yang meleret-leret tu adalah customer pompuan. Yang pendek-pendek tu customer lelakiπŸ˜‚

Untuk makluman Tuan/Puan, 

Xxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xx.

Xxxx xxxxxxxxx xxx xxx xxxxxxxxxxxxx. Xxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx.

Harap maklum, terima kasih.

Customer lelaki: Noted. Thanks.

Customer perempuan: Makanan luar macam frozen tu boleh ke bawa? Boleh tolong gorengkan?? Berapa caj yer?

Hahaha... beza kan???

Doakan kerja dari rumah ini dimudahkan urusan, dapat customer yang baik-baik, dan syarikat yang saya bekerja ini dimurahkan rezeki. Moga ada bonus setiap tahun. Aamiinn. Sebab??? Saya nak travel! Huhuhu

Sharhanah

4 comments:

  1. Hahahahah... Betul tu kalau tanya wanita kdg kena tgk emosi..kalau tak kena timing kena dgr mcm2 dulu baru dpt apa yg kita tanya hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi tak semua la mcm tu..ada juga berurusan dgn lelaki tapi payah nak reply.. kdg2 minta kena minta rakan staf wanita utk tanya kan..cepat jer dia kawap hahahaha ..

      Delete
    2. Kalau tak reply pun takpe, janji mesej tu dia baca. Bukan tengok dan terus reply NOTED.

      Delete

⚠️πƒπ’π¬πœπ₯𝐚𝐒𝐦𝐞𝐫 Semua komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata kesat dan maki hamun tidak akan disiarkan. Harap maklum, terima kasih.

Featured Post πŸ₯•

Balik kampung? Anak-anak Saya Yang Paling Teruja!

Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang Hampir 20 tahun saya meninggalkan kampung. Dalam setahun, boleh kira dengan jari sa...