Apa Itu Bahagia Sebenar?

Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

1. Selama ini mungkin kita salah faham mengenai bagaimana otak kita berfungsi. Memori indah itu bukan tercipta dengan berapa banyaknya wang yang kita ada.

2. Sebenarnya, kita tidak perlu pun tempat yang grand, hadiah yang mahal, makanan mewah untuk cipta kenangan. Cukup dengan gelak tawa gembira, ada orang orang yang kita sayang & rapat ada bersama dengan kita.

3. Zaman kita dahulu... main pondok-pondok pakai kulit kerang buat beli 'ikan & sayur' dah rasa seronok.

#CoreMemory

#KenanganTercipta

#GengZamanToraDatangLagi

Kebahagiaan itu sebenarnya terletak pada diri sendiri dan hati kerana hanya diri yang dapat menentukan hala tuju kehidupan sama untuk mengecapi kebahagiaan atau kemewahan

Sharhanah

10 comments:

  1. Kebahagiaan dari dalam diri kita sendiri.. bersederhana itu lebih baik..

    ReplyDelete
  2. Masa kecik main masak2 guna daun2, guna api real acah2 memasak tu pun dah buat kita happy seharian pun takpe. Hihi

    ReplyDelete
  3. Kenangan zaman budak purba dulu memang best, panjat pokok, terjun sungai, main hujan, melasak je kerjanya. Sekarang kalau ku panjat pokok, silap2 bomba mai datang tolong sebab tak boleh turun.. hahaha..

    ReplyDelete
  4. kalau budak lelaki mcm abe kie ni suka terjun sungai dan melastik burung. dkt maghrib plak baru reti nak balik umah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sungai memang tempat paling best budak-budak main air tak kira laki ke pompuan. Terjun sungai la, bergayut macam tarzan la... Ambil selut, baling dekat kawan-kawan. Habis badan ada tompok-tompok. Balik rumah kena marah.

      Delete
  5. Bahagia bila keadaan itu tenang.. tiada masalah...

    ReplyDelete

⚠️πƒπ’π¬πœπ₯𝐚𝐒𝐦𝐞𝐫 Semua komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata kesat dan maki hamun tidak akan disiarkan. Harap maklum, terima kasih.

Featured Post πŸ₯•

Balik kampung? Anak-anak Saya Yang Paling Teruja!

Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang Hampir 20 tahun saya meninggalkan kampung. Dalam setahun, boleh kira dengan jari sa...