Cara Top Up Di Aplikasi Unifi Mobile Prepaid

Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Untuk menambah nilai kredit secara terus pada akaun prepaid Unifi Mobile, boleh lah menggunakan aplikasi Unifi Mobile Prepaid. Ia lebih cepat dan mudah daripada menambah nilai di perbankan online atau aplikasi lain.

Bila dah masuk ke dalam aplikasi tersebut, anda dibawa ke paparan utama. Jangan tekan "RELOAD" di sini ya.

Kalau tekan reload juga, akan keluarlah imej seperti di bawah. Banyak kali saya kena. Hahaha. 

Kerap kali jadi macam ni

Solusi? tekan "History". Ada imej seperti di bawah.





Bila tekan "reload" di page "history", barulah akan keluar reload methods. Pilih kaedah mana yang anda sukai. Bila nak tambah kredit untuk anak yang jauh, anak akan pilih "Reload Pin" dan masukkan nombor Pin yang diterimanya melalui SMS (saya beli menerusi perbankan online). Agak kesian bila waktu tu telefon anak tiada capaian internet. Macam mana dia nak buka apps ini? Cuba fikir.


Kalau dulu, saya reload nilai Digi Prepaid menerusi perbankan online. Terus kredit masuk tanpa perlu memasukkan nombor pin. Rasanya diorang ni nak suruh kita guna apps sepenuhnya bila menambah nilai. 

Psttt... Penuh apps di dalam telefon. Yang tak guna seperti Facebook.. saya tak install pun. MySejahtera pun saya dah buang.

Sharhanah

2 comments:

  1. teringin nak unstall Mysejahtera, agak-agak guna lagi ke? hahahha btw saya follow terus blog ni first time sampai blog ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apps yang tak guna, better uninstall je, makan ruang je🀭. Terima kasih sudi follow blog sendu ini. Semoga ada sedikit ilmu untuk dimanfaatkan.

      Delete

⚠️πƒπ’π¬πœπ₯𝐚𝐒𝐦𝐞𝐫 Semua komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata kesat dan maki hamun tidak akan disiarkan. Harap maklum, terima kasih.

Featured Post πŸ₯•

Cantiknya Turkiye!

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah dan Maha Penyayang Hampir 2 bulan trip ke Turkiye menjadi kenangan. Saya masih tidak dapat menghabiskan ...