16 Mei - Bukan Setakat Hari Guru tetapi Tarikh Saya Masuk Kerja Juga

Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Kad Pekerja zaman awal 2000-an. Tu pun dah terkoyak. Yang baharu, canggih la sikit.. Tetapi dah pulangkan semula kepada majikan 2020.

Sempena Hari Guru jugalah saya mendaftar sebagai pekerja baharu di syarikat surat khabar. Setiap kali tarikh ini muncul, saya akan mengingatinya, walaupun hanya bekerja di sana setakat 14 tahun.

Dah 3 tahun, saya bukan lagi staf NSTP. Sekarang, saya bekerja di syarikat lain pula. Bekerja di rumah sahaja tanpa pening memikirkan pemilihan pakaian, meredah jem bila memandu dan merebut MRT & LRT. Inilah yang saya zikir selalu dan nak sangat.

Alhamdulillah, Allah beri. Yes, I'm working from home now!

Sharhanah

4 comments:

  1. wah! bestnya dpt bekerja dari rumah! sy pun teringin nak PdPR mcm zaman Covid 19 dulu.. x perlu gosok baju n seluar bagai..

    ReplyDelete

⚠️πƒπ’π¬πœπ₯𝐚𝐒𝐦𝐞𝐫 Semua komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata kesat dan maki hamun tidak akan disiarkan. Harap maklum, terima kasih.

Featured Post πŸ₯•

Cantiknya Turkiye!

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah dan Maha Penyayang Hampir 2 bulan trip ke Turkiye menjadi kenangan. Saya masih tidak dapat menghabiskan ...