Saya kerap kali menerima aduan daripada pelanggan yang tidak dapat membuat pembayaran menerusi kad debit mereka ketika membuat transaksi pembelian dalam talian. Kebanyakannya masalah disebabkan oleh tidak mengaktifkan kad debit untuk transaksi tersebut.
Di bawah adalah langkah demi langkah cara untuk aktifkan;
1. Log in via www.maybank2u.com.my.
2. Go to your 'Settings'. (Tekan butang profil, paling atas sebelah kanan)
3. Click on 'Cards'.
4. Click 'Manage Debit Cards'.
5. Click 'Debit Card E-Commerce Activation'.
6. Click 'Activate'.
Masalah lain ialah tidak menetapkan had yang sewajarnya bila memerlukan pembayaran lebih daripada yang sepatutnya. Yang paling win, baki tidak mencukupi. Memang saya tak dapat nak bantu laπ
Laaa.. online pun boleh ke? OK oK
ReplyDeleteKalau rajin, boleh aktifkan di ATM juga. Kita duduk diam-diam je, buat online sudah.
Delete