Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang
Semalam buat biskut Mazola. Biskut favourite saya neh. Rasanya ada beberapa entri dalam blog ni. Tapi nak post juga.
Resipi dia senang je. Dapatlah dalam 3 balang kecik.
Bakar pula kena 2 kali sebab sekali bakar boleh masuk 2 dulang je.
Masuk batch pertama, tunggu punya tunggu… pasal apa lama sangat tak masak ni? Patutnya dah ada aroma.
Rupa-rupanya oven tak panas. 😂
Patutlah!
Terus naikkan suhu. Sekali bila dah naikkan suhu, terlebih bakar pula. Hahaha.
Nasib baik tak sampai hangus. Cuma telur kuning yang saya sapu atas biskut tu yang hangus sikit. Biskut masih selamat.
Batch kedua, barulah saya dah belajar dari kesilapan. Kali ni tengok biskut elok sikit rupa dia. Warna pun cantik.
Tapi yang paling penting… Sedap!
Hahaha. Chewah, puji diri sendiri pula.
![]() |
| Warna cerah, gelap sikit... |
![]() |
| Mangsa... |
![]() |
| yang ni kut helok sikit |
Serius, kali ni memang sedap sangat. Gigit je terus cair dalam mulut. Kacang tanah tu pun terasa. Tak manis sangat. Memang jenis yang sekali makan, tangan boleh pergi ambil lagi tanpa sedar.
Kononnya buat biskut untuk simpan. Tapi kalau tiga bekas tu tak bertahan lama, jangan tanya kenapa. 😂
Biasalah, bila buat sendiri ni macam-macam drama dia.
Oven tak panas pun boleh tak perasan.
Dah sedar, naikkan suhu pula sampai hampir terlebih masak.
Tapi akhirnya jadi juga.
Yang penting biskut tak hangus dan boleh makan.
Dan untuk saya, biskut sedap tu dah cukup membahagiakan. Siap anak bawa bekal sampai ke Melaka😆
Sharhanah



Alhamdulillah..menjadi elok biskutnya.. yang pertama itu biasalah, baru nak test.
ReplyDeleteAlhamdulillah, menjadi juga akhirnya...
DeleteCie pun suka biskut mazola ni. Lama tak buat.
ReplyDeleteHehe, sama lah! Saya pun lama tak buat biskut Mazola ni. Tiba-tiba teringin, terus rajin.
DeleteTeringin pulak nak baking... lama dah x baking ni
ReplyDeleteHehe, sama lah! Kalau dah mula nanti, macam-macam pula yang teringin nak buat. 🤭
Delete