Pengalaman Menggunakan Kereta Sewa Daripada TREVO

Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Ini adalah pengalaman pertama saya menggunakan perkhidmatan TREVO.

Kenapa saya memilih TREVO?

Sebenarnya saya adalah pengguna tegar SOCAR. Bila merancang ke Pulau Langkawi baru-baru ni, rupanya tiada perkhidmatan SOCAR di sana. 

SOCAR menyarankan saya untuk menggunakan perkhidmatan rakan niaga mereka, TREVO.

Maka, saya pun memuat turun aplikasi Trevo menerusi AppleStore (iOS) atau PlayStore untuk pengguna Android.

Daftar sebagai pelanggan baharu dengan mengemukakan lesen memandu atau pasport (jika ada).

Lepas tu, boleh pilih lokasi dan tarikh perjalanan untuk dapatkan senarai pilihan kereta.

Buat tempahan (pemilik akan mengesahkan tempahan dalam masa 24 jam). Bayaran adalah penuh ye. 

Selepas kereta disahkan, tetapkan masa penghantaran atau pengambilan kereta. Waktu ni saya tengah mengira-ngira waktu sampai di Jeti Kuah.

Awalnya saya memilih pukul 12 tengahari. Tiket feri saya pada pukul 8 pagi. Macam lewat sangat kereta nak diterima. Saya batalkan dan menempah semula dan memilih pada pukul 10 pagi. Jangan risau, wang dikembalikan semula.

Saya menempah sebulan awal. Seharusnya perancangan perlulah dengan teliti, memandangkan pergerakan perjalanan saya semua menggunakan pengangkutan awam dan kereta sewa.

Pada hari yang dirancang, saya tiba di Jeti Kuah dan menerima mesej WhatsApp daripada dasher Trevo (wanita) yang akan menghantar kereta di hadapan 7-Eleven.

Saya menunggu di tempat yang dijanjikan dan kereta dihantar tepat pada masanya.

Perkara pertama yang perlu dibuat adalah memeriksa kondisi kenderaan dengan mengambil gambar 4 sisi kenderaan tersebut. Jangan lupa gambar odometer ya.

Bila semua siap, kunci diserahkan kepada saya. Memandangkan minyak ranap, terpaksalah mencari stesen minyak terdekat.

Proses pemulangan pun sama. Cuma saya pilih tempat pick up di hotel yang saya menginap. Caj penghantaran pun ada yer. Dasher TREVO yang sama datang ambil kereta tersebut. Selesa kan?

So far, ok juga pakai TREVO ni. Cuma yang tak best, petrol tak boleh claim macam Socar. Caj sewaan pun murah termasuk insurans. Sehari saya dapat RM88/day untuk New Avanza. Campur semua dalam RM130 je untuk sehari sewaan.

Apa itu TREVO?

Trevo menawarkan platform yang menghubungkan pengguna (tetamu) dengan hos yang membolehkan tetamu menempah mana-mana kereta yang memenuhi keperluan mobiliti mereka.

Buka aplikasi TREVO semasa menerima kenderaan 


Gambar Odometer pun kena snap ya. Lepas tu isi di ruang yang telah disediakan.


Waktu nak pulangkan pun sama kena perlu snap dan isi

Kereta sewa saya

Kadar harga sewa paling tidak masuk akal di pasaran! Murah dan berbaloi.

Khidmat penghantaran kereta disediakan. (Ada caj)

Aplikasi mesra pengguna. Tiada penetapan waktu. Pengguna boleh pilih hari dan waktu mengikut kemahuan. 

Keselamatan pengguna terjamin. Insurans disediakan. Takde la rasa macam takut je nak guna kereta sewa ni kan.

Pelbagai tawaran untuk dinikmati. Disebabkan saya pengguna baharu, saya dapat diskaun!

Semoga membantu kalian yang travel tanpa memandu kereta sendiri.

Sharhanah


4 comments:

⚠️πƒπ’π¬πœπ₯𝐚𝐒𝐦𝐞𝐫 Semua komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata kesat dan maki hamun tidak akan disiarkan. Harap maklum, terima kasih.

Featured Post πŸ₯•

Cantiknya Turkiye!

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah dan Maha Penyayang Hampir 2 bulan trip ke Turkiye menjadi kenangan. Saya masih tidak dapat menghabiskan ...