Surau MRT - Kemudahan Terbaik

Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Kerap saya outing bila off-day. 6 hari terperap dalam rumah buat keje je kan, sesekali nak la berjalan juga ambil angin luar. 

Saya prefer naik pengangkutan awam kalau nak ke bandar. Paling mudah naik MRT lah. Kadang ada perjumpaan dengan kawan-kawan lama satu tempat keje dulu.

Minggu lepas, ikut sorang kawan jalan-jalan ke KL Eko Park (Hutan Simpan Bukit Nanas). Turun MRT, naik Monorail pula. Berjalan 1.4 kilometer untuk sampai di destinasi.

Selalunya, saya akan jumpa kawan-kawan. Sebelum Asar dah sampai ke rumah. Takde kuasa nak lama-lama di luar. Sebab anak-anak akan balik sekolah dalam pukul 6 lebih. Selalunya, saya akan solat Zohor di surau stesen MRT.

Turun daripada MRT, terus menuruni escalator. Surau terletak di bawah. Tak perlu keluar. 

Melangkah masuk pun, dah wangi. Saya nyalakan lampu dan pendingin hawa. Letak beg, ambil wudhu. Tempat wudhu pun bersih dan kering.

Ruang ambil wudhu.

Dalam surau. Kemas dan bersih. Hanya ada 3 helai telekung yang bergantung. Kuantiti sikit, mudah untuk kita handle. Takdelah banyak sampai berbau. Saya suka macam ni.


MRT dah start sediakan koc untuk wanita. Saya rasa sangat selesa bila outing secara solo.

Benda yang elok, apa salahnya diwar-warkan. Gantunglah sejadah dan telekung selepas guna. Jika tiada pengguna selepas anda, sila matikan suis lampu dan penghawa dingin juga ya. Sekian, terima kasih.


Sharhanah

2 comments:

  1. Betul. Saya pun suka surau mrt. Bersih selesaaaa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan...cuma cuak sikit bila dengar MRT lalu atas. Huhuhu

      Delete

⚠️πƒπ’π¬πœπ₯𝐚𝐒𝐦𝐞𝐫 Semua komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata kesat dan maki hamun tidak akan disiarkan. Harap maklum, terima kasih.

Featured Post πŸ₯•

Cantiknya Turkiye!

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah dan Maha Penyayang Hampir 2 bulan trip ke Turkiye menjadi kenangan. Saya masih tidak dapat menghabiskan ...